Al zo lang geleden!! - Reisverslag uit Brugge, België van Marielle Heusinkveld - WaarBenJij.nu Al zo lang geleden!! - Reisverslag uit Brugge, België van Marielle Heusinkveld - WaarBenJij.nu

Al zo lang geleden!!

Door: Marielle Heusinkveld.

Blijf op de hoogte en volg Marielle

14 Februari 2014 | België, Brugge




Alweer mijn 2e week op de nieuwe afdeling.

Wat is de tijd super snel gegaan, ik heb al een tijdje niets meer op mijn blog gezet. Een tijd waarin ik mijn stage op de kinderafdeling met succes heb afgerond, alles op school heb afgerond en nu officieel ben begonnen aan mijn examenfase.

Op de laatste dag van mijn stage heb ik een late dienst, ik verwacht een gezellige avond met alle collega’s die deze dag moeten werken.. maar ik mag vanaf 3 uur niet meer in de keuken wegens werkzaamheden! Haha om 5 uur stonden alle collega’s in de keuken en hadden ze slingers opgehangen en champagne gehaald, echt een afscheidsfeestje dus!
In mezelf maakte ik een sprongetje van geluk, zo lief als je collega’s zoiets voor je organiseren. Wat een toppers!

Na vrijdag mijn laatste stage dag te hebben gehad op de kinderafdeling, mocht ik maandag beginnen op de afdeling met nefrologie (nierziekten, dialysepatiënten), sportgeneeskunde, pijnkliniek en infectieziekten. Een hele uitdaging, heeeeel anders dan alle kleine kindjes die ik de afgelopen 20 weken heb mogen verzorgen.
Ik begin op maandag om 6.30 uur met een vroege dienst – deze week heb ik 6 vroege diensten.Zit ik er gelijk lekker in!

Het is een drukke dienst met ontzettend veel verschillende aandoeningen,ziekten,mankementen en opnameredenen.
Bloedafnames, het steken van infusen, wondverzorging na een operatie of andere redenen en heel veel andere verpleegtechnische handelingen zal ik deze periode op deze afdeling af kunnen ronden.

De ene dag heb ik een bloedafname gedaan, de andere dag weer een vrouwenkatheter gestoken, een andere dag ben ik meegeweest naar de operatiezaal waar er bij 3 patiënten een verblijvende dialyse katheter geplaatst werd en daarnaast heb ik hopelijk mijn Hollandse charmes van zijn beste kant laten zien op de afdeling.

Ik weet zeker dat op deze afdeling de 20 weken ontzettend snel zullen gaan!
Laat dat examen maar komen!!

Liefs Mariëlle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

9 maand stage in Brugge, dat vraagt om een blog. Daarom maandelijks een kleine update van mijn leventje hier.

Actief sinds 05 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1793
Totaal aantal bezoekers 7450

Voorgaande reizen:

25 September 2013 - 01 Juli 2013

Brugge 2013 - 2014

Landen bezocht: