Het o zo schone Belgie - Reisverslag uit Brugge, België van Marielle Heusinkveld - WaarBenJij.nu Het o zo schone Belgie - Reisverslag uit Brugge, België van Marielle Heusinkveld - WaarBenJij.nu

Het o zo schone Belgie

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

08 December 2013 | België, Brugge

Mijn tiende week in het o zo schone Belgie,

Belgie is op en top versierd met kerstverlichting, kerstkraampjes op de kerstmarkt en ouwe opa’s en oma’s met glaasjes jenever of gluhwein. De gezelligheid is hier zeker aanwezig in de stad.

Naast deze gezelligheid heb ik deze week maar 3 dagen hoeven werken, heerlijk!
3 vroege diensten op woensdag, donderdag en vrijdag.
Erg drukke en soms hectische diensten, maar de dagen vliegen op deze manier wel ontzettend snel voorbij. Het is erg fijn om steeds meer zelfstandig te kunnen werken, dingen zelf op te kunnen lossen en het gevoel te hebben dat je een echte verpleegkundige in wording bent.
Dit geeft mij een goed gevoel, waardoor stage op dit moment naar mijn idee erg goed gaat.

Weer veel opnameredenen deze week. Waaronder een meisje met anorexia nervosa,
interessant en een grote uitdaging! Een super lieve meid met een verschrikkelijke ziekte.
Tijdens de anamnese was het een erg gesloten meisje, ze antwoorde niet op mijn vragen.
Een dag later zet ik toch mijn stap weer richting dit zelfde meisje, haar weegmoment is aangebroken.
Iets wat ik nog best wel spannend vind, hoe reageert de patient en hoe kan ik hier mee omgaan?
Langzaam heb ik een kleine band opgebouwd met dit meisje, wat eigenlijk bijzonder voelt.

Van mijn collega’s heb ik deze week complimenten gekregen, echt fijn!
Dit geeft mij een flinke boost om op dit moment mijn opdrachten te behalen en in januari mijn toets af te laten tekenen. Ik ga er mijn best voor doen!

5 december; skypen met mijn gezin. Hun zitten heerlijk te gourmetten en ik zit hier, best apart.
Maar de volgende keer ben ik er gewoon weer bij!

Gisteren: feestje van Henk & Petra, sinterklaas .. ook niet bij dit jaar, maar wel een gezellige avond gehad met Merel in Brugge!

Op deze manier leer je uit nadelen je voordelen te halen.
Fijne sinterklaas allemaal!


Tot volgende week,
liefs Marielle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

9 maand stage in Brugge, dat vraagt om een blog. Daarom maandelijks een kleine update van mijn leventje hier.

Actief sinds 05 Okt. 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 7462

Voorgaande reizen:

25 September 2013 - 01 Juli 2013

Brugge 2013 - 2014

Landen bezocht: