Elfde week in Brugge. - Reisverslag uit Brugge, België van Marielle Heusinkveld - WaarBenJij.nu Elfde week in Brugge. - Reisverslag uit Brugge, België van Marielle Heusinkveld - WaarBenJij.nu

Elfde week in Brugge.

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

16 December 2013 | België, Brugge

Elfde week in Belgie.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... wat is het koud buiten? In het kikkerlandje ook?
Moeten jullie ook handschoenen aan en een dikke sjaal om?

Gelukkig heb ik deze week iedere dag een late dienst die begint om half 1.
De echte ochtendkou ontloop ik dus maar mooi.
In deze avonddiensten is het op de afdeling pediatrie/kinderafdeling een grote drukte.
Het RSV seizoen is begonnen, een virus dat vele kleine kinderen oplopen door besmetting.
Het RS virus is een virus dat zich zet op de bovenste luchtwegen van een kind, daardoor hebben al deze kinderen dus ongeveer om de 6 of 4 uur een puff of verneveling nodig.
Naast dat deze kinderen vaak niet te lang in het ziekenhuis liggen, worden ze binnen 5 minuten na ontslag al weer afgewisseld door een ander kind dat via spoed wordt opgenomen.
Van maandag op dinsdagnacht zijn er zelfs 8 kinderen opgenomen via spoed,
je kunt je voorstellen dat het deze avonden dus een grote verhuizing was op de afdeling.

Moeders mogen bij hun kinderen slapen maar soms is er in de voorste boxen geen plaats voor een moeder, ze worden dan op een wachtlijst gezet en wanneer er een ontslag plaatsvind van een grotere kamer worden ze verhuist.
Nieuwe opnames voor de kamers moeder en kind staan dan weer op de wachtlijst totdat er weer onderling verhuist kan worden op de afdeling.
Naast het verhuizen ben ik natuurlijk ook bezig met het coordineren van de zorg voor mijn eigen patienten – de laatste tijd zelfs 4 per keer. Het uitzetten van medicatie en het doen van opnames en ontslagen, het geven van flesjes en het kuisen(opruimen) van kamers wil er nog wel eens voor zorgen dat er tijdnood is... Gelukkig kan ik op dit moment eigenlijk best goed omgaan met deze grote werkdruk. Collega’s zijn tevreden en ik voel me echt thuis op de afdeling.

Ik ben bezig met het plannen van mijn laatste opdrachten zodat ik hopelijk voor kerst of net erna, mijn eindtoets af kan laten tekenen. (STRESSSSSSSS, maar ja wat wil je met zo’n stresskip als mij)
Mijn LLB is goedgekeurd en mijn examen hiervoor is vandaag ingepland, het laatste examenonderdeel zal ik dan ook kunnen afronden. Dit stelt me wel een beetje gerust in deze drukke tijd.

In dit weekend ben ik lekker vrij geweest, wat ik ook echt even nodig had.
Ik heb lekkere wandelingetjes gemaakt door het park en heb op zaterdagavond genoten van het uitgaansleven in Brugge met Melynn en Stijn. (Merel moest dit weekend werken)

Vandaag ben ik nog een dagje vrij dus; muziek aan en bikkelen maar!

Tot volgende week mensen,
liefs jullie Belgische Marielle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

9 maand stage in Brugge, dat vraagt om een blog. Daarom maandelijks een kleine update van mijn leventje hier.

Actief sinds 05 Okt. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 7458

Voorgaande reizen:

25 September 2013 - 01 Juli 2013

Brugge 2013 - 2014

Landen bezocht: